jueves, 27 de octubre de 2011

Llenguatge Audiovisual


Amb pocs anys la tecnologia s’ha desenvolupat molt ràpidament, aquest creixement tecnològic a arribar arreu del món u per aquest motiu no hem de discriminar l’educació, ja que els nens estàn vivint amb aquestes noves tecnologies i s’han d’adaptar a les noves formes d’ensenyament i incorporar les noves tecnologies a l’aula. El llenguatge del video i imatge, poden incidir molt en una persona i en cadascun dels nostres 2 hemisferis. Aquests intervenen en el pensament humà i en la configuració del pensament.


Hemisferi esquerre
Hemisferi dret
Controla la part dreta del cos
Controla la part esquerra del cos
Treballa d’una forma més racional
Treballa d’una forma més sensorial
Li correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament, les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions lligades al llenguatge i a l’abstracció)
Funcions com el reconeixement immediat dels rostres, la distinció i el record de les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals)
Més sensibilitat per tot el que és visual.
Més sensibilitat per tot el que és acústic.
És el dominant, intel·lectual i analític
És el secundari i del repòs.
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes...
Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions.


Per aquest motiu diem que a partir d’una imatge podem canviar la nostra percepció d’interpretació. Un text només estimula l’hemisferi esquerra i una imatge en canvi estimula l’hemisferi dret i permet conèixer a partir dels sentiments i sensacions.

Això no significa que només haguem d’educar amb imatges però el llenguatge visual arriba més als alumnes i si aconsegueixen expresar-se visualment aconseguiran més atenció i resultats

No hay comentarios:

Publicar un comentario