Amb pocs anys la tecnologia s’ha desenvolupat molt ràpidament, aquest creixement tecnològic a arribar arreu del món u per aquest motiu no hem de discriminar l’educació, ja que els nens estàn vivint amb aquestes noves tecnologies i s’han d’adaptar a les noves formes d’ensenyament i incorporar les noves tecnologies a l’aula. El llenguatge del video i imatge, poden incidir molt en una persona i en cadascun dels nostres 2 hemisferis. Aquests intervenen en el pensament humà i en la configuració del pensament.
Hemisferi esquerre
|
Hemisferi dret
|
Controla la part dreta del cos
|
Controla la part esquerra del cos
|
Treballa d’una forma més racional
|
Treballa d’una forma més sensorial
|
Li
correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament,
les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes
significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions
lligades al llenguatge i a l’abstracció)
|
Funcions
com el reconeixement immediat dels rostres, la distinció i el record de
les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de
conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals)
|
Més sensibilitat per tot el que és visual.
|
Més sensibilitat per tot el que és acústic.
|
És el dominant, intel·lectual i analític
|
És el secundari i del repòs.
|
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes...
|
Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions.
|
Per aquest motiu diem que a partir d’una imatge podem canviar la nostra percepció d’interpretació. Un text només estimula l’hemisferi esquerra i una imatge en canvi estimula l’hemisferi dret i permet conèixer a partir dels sentiments i sensacions.
Això no significa que només haguem d’educar amb imatges però el llenguatge visual arriba més als alumnes i si aconsegueixen expresar-se visualment aconseguiran més atenció i resultats
No hay comentarios:
Publicar un comentario